LCL lanceert een geavanceerde LCL Service Hub waarmee alle klanten toegang krijgen tot een breed scala aan specifieke datacenterdiensten via een gebruiksvriendelijke en interactieve interface. De nieuwe LCL Service Hub vervangt onze huidige online servicedesk en zorgt voor een betere gebruikerservaring met heel wat nieuwe functies voor onze klanten. Deze innovatieve service hub zal vanaf begin 2024 beschikbaar zijn.
Bij LCL zijn we van mening dat innovatie draait om empowerment van de klant. Dat is een van de redenen waarom customer intimacy onze kernstrategie is. We willen de klanten meer mogelijkheden bieden om de diensten te krijgen die zij nodig hebben. En hen gebruiksvriendelijke tools aanbieden waarmee ze efficiënt kunnen werken. Daarom werken we voortdurend aan nieuwe en betere manieren om onze klanten van dienst te zijn. Of het nu gaat om het ontwikkelen van nieuwe technologieën of het verbeteren van bestaande, we zoeken steeds naar nieuwe manieren ten dienste van onze klanten.
Daarom hebben wij onze online servicedesk uitgebouwd tot een nieuwe en innovatieve LCL Service Hub. Ons verbeterde LCL Service Hub omvat een interface op maat en workflows met geavanceerde onlinefuncties specifiek voor jouw functie en bedrijf. Hiermee kan je 24/7 specifieke vragen en serviceverzoeken indienen en heb je toegang tot gedetailleerde klant- en datacenterinformatie. Zo kan je – dankzij de LCL Service Hub – niet alleen efficiënter werken, maar beschik je ook over geautomatiseerde selfservices zoals digitale toegang tot de machtigingslijst en het kabelboek.
Het ontwerp en de evolutie van de LCL Service Hub worden ontwikkeld in samenwerking met de klanten. "We gebruiken deze klantgerichte aanpak omdat we willen dat de nieuwe LCL Service Hub echt voldoet aan de behoeften van al onze klanten", zegt Antje Letens, Business Project Coordinator bij LCL. "Ons doel was een Service Hub te creëren dat niet alleen functioneel is, maar ook gemakkelijk en aangenaam in gebruik. Gebruiksvriendelijkheid stond centraal. Dit hebben we bereikt door zorgvuldige afwegingen te maken zodat de interface intuïtief werkt en een positieve gebruikservaring biedt. We zijn vanaf nul begonnen met de ontwikkeling van de LCL Service Hub om ervoor te zorgen dat elke functie, interactie en het algemene ontwerp helemaal klopt."
Via verschillende feedbacksessies met klanten en een toegewijd serviceteam heeft LCL belangrijke informatie over essentiële functies verzameld en geïmplementeerd. Noah Peeters, Customer Officer bij LCL: "We hebben diverse klanten om hun input gevraagd om verschillende inzichten te krijgen in de klantervaringen van LCL. We hebben vastgesteld dat onze klanten geautomatiseerde diensten en gemakkelijke toegang tot klantgegevens belangrijk vinden. Een van de dingen die ze aangaven, was het trage handmatige proces om toegang te krijgen tot het kabelboek. Met de nieuwe LCL Service Hub kunnen onze klanten hun datacenteromgeving zelf beheren en hebben ze toegang tot realtime informatie. Met deze innovatieve service hub kunnen ze nu eenvoudiger en sneller alle taken binnen één enkele interface beheren, wat zorgt voor meer efficiëntie."
Alle communicatie in de nieuwe LCL Service Hub wordt gebundeld in één dashboard dat een visueel overzicht geeft van alle lopende vragen. Dit zorgt niet alleen voor een snellere probleemoplossing, maar ook voor een efficiëntere klantenondersteuning. Dankzij deze geautomatiseerde ondersteuning kan LCL een betere klantenervaring aanbieden, terwijl het zijn klanten nog steeds eersteklas diensten kan verstrekken via persoonlijke contacten. De nieuwe LCL Service Hub is interactief en biedt gedetailleerde informatie via FAQ's en over procedures bij LCL, waardoor het een uitgebreid referentiepunt wordt om onze klanten te ondersteunen.
Antje: "Een van de meest gebruikte diensten van LCL zijn onze H&E-diensten. In de nieuwe LCL Service Hub zal deze dienst op een meer geavanceerde manier beschikbaar zijn door specifieke en gedetailleerde informatie over de vraag te verstrekken. Een andere geavanceerde functie is de mogelijkheid om hardware niet alleen naar het datacenter te sturen, maar ook vanuit het datacenter. Dit maakt het voor onze klanten nog gemakkelijker om het datacenter efficiënt op afstand te beheren. Daarnaast biedt de LCL Service Hub de mogelijkheid om de vergaderruimtes van LCL te reserveren. Zo kan je makkelijk gebruik maken van de diensten van LCL: niet alleen digitaal, maar ook op onze datacenterlocaties. Alles zal aangepast zijn aan jouw specifieke gebruikersprofiel en de functies die relevant zijn voor jouw machtigingen."
Wat de nieuwe LCL Service Hub nog beter maakt, zijn de vele innovatieve functies die de klant steeds op de eerste plaats zetten door in te gaan op al zijn behoeften en wensen, zonder afbreuk te doen aan de klantenservice. Noah: "De LCL Service Hub zal onze klanten nieuwe mogelijkheden geven, maar ze kunnen nog steeds vertrouwen op wat LCL onderscheidt: onze persoonlijke aanpak. De interactieve service hub verbetert de efficiëntie, maar tegelijkertijd blijft de toegankelijkheid van de LCL-medewerkers altijd bestaan. Het is een echte win-win."