Corlùy verklaart het succes van LCL door een samenhang van elementen. “Bij de start van LCL, in 2002, was het woord ‘digitalisering’ geen topprioriteit binnen bedrijven. Met de jaren is de toegevoegde waarde van IT voor bedrijven gegroeid. Dat valt deels te danken aan de groei van technologie en cloud, het besef van de toegevoegde waarde van een digitale transformatie, en de nood aan een andere manier van werken.”
“Maar ook aan de visie van Laurens van Reijen, de oprichter van LCL, die mogelijkheden zag in wat toen nog onvoorstelbaar was. Dat is geëvolueerd tot de prachtige organisatie die we nu zijn. En natuurlijk aan het enthousiasme van de medewerkers die het allemaal mogelijk maken. Klanten en leveranciers die bij LCL langskomen, merken het ook meteen op: er hangt binnen LCL een sfeer die draait om professionalisme en passie voor klantgerichte oplossingen. Met deze passie is het 20 jaar geleden begonnen en die heeft LCL weten te behouden. En dat zorgt voor kwaliteit en de nodige resultaten.”
Duurzame toekomst
Het bedrijf is trots op deze twee decennia en kijkt met enthousiasme uit naar de toekomst. Corlùy: "Wat LCL uniek maakt, is onze focus op de zaken die ons nauw aan het hart liggen. Toekomstplannen omvatten de implementatie van nieuwe innovatieve oplossingen voor klanten en de uitrol van duurzaamheidsprojecten. We hebben dan ook mensen die zich specifiek met deze onderwerpen bezighouden. Dit is bijvoorbeeld het geval voor de verbetering van de kwaliteit van onze diensten, met inbegrip van de certificering van onze datacentra. Daardoor zijn wij het meest gecertificeerde datacenter op de Belgische markt. Hetzelfde geldt voor duurzaamheidsprojecten. Wij zetten ons voor 100% in voor de ontwikkeling van duurzame oplossingen en investeren fors om bij te dragen aan de doelstellingen van het akkoord van Parijs om de opwarming van de aarde te beperken.”
‘Data Center Services Company of the Year’
Dat LCL onlangs op de 23e editie Data News Awards de prijs ‘Data Center Services Company of the Year’ in ontvangst mocht nemen, is dan ook een bekroning van 20 jaar doelgericht werken aan LCL’s vooruitstrevende missie. De winnaar werd bepaald door een publieke stemronde en vakjury.
In het juryrapport staat:
‘LCL weet al jaren kwalitatief indruk te maken, maar het bedrijf beheert meer dan enkel het betonnen gebouw rond uw servers. LCL zet volop in op certificering en heeft sinds afgelopen zomer het eerste Tier-III datacenter van ons land. Tegelijk heeft het de ambitie om haar CO2-voetafdruk zo veel mogelijk te beperken. Dat maakt dat de jury met overtuiging voor het bedrijf van Laurens van Reijen kiest.’
Corlùy: “We zijn hier ontzettend blij mee. Het bevestigt de toegevoegde waarde die LCL wil leveren op de Belgische markt. Belangrijke onderdelen van onze strategie zijn customer intimacy en co-creatie: dat betekent dat we altijd klaar staan voor onze klanten en proactief met hen meedenken over de beste manier om hun behoeften te vervullen. Onze medewerkers zijn fier op deze prijs, want het is een erkenning voor hun harde werk.” Corlùy ziet het daarnaast als een bevestiging van de toekomstplannen van LCL. “Het versterkt onze strategie om te blijven investeren in wat we goed doen: klantgerichte data centers.”
Meer weten over LCL Data Centers? Bekijk onze pagina’s over duurzaamheid, co-creatie en certificaten bij LCL.